Bike on road

MENÜ
Chevrolet Orlando 1.8 16v LT+
 
Amerikai családi egyterű Európának
 
Amióta a Chevrolet megkaparintotta  a Daewoo-t, azóta egyre gyorsabban fejlődik és már az amerikai piacra szánt modellek is megérkeznek Európába. Már ezek a típusok kaphatók: Camaro, új Malibu, Cruze, Spark, az új Aveo ( Amerikában Sonic néven forgalmaznak). De nálunk az Európának szánt Orlando járt.
 
Masszív Amerikai külső
 
Az új Orlandó masszív külsőt kapott tervezőitől, ami emlékeztet arra, hogy nem európai márka a Chevrolet. Ezzel a külsővel inkább mondanám, hogy kisteherautó, minthogy családi kisbusz lenne. A kocsit könnyen felismerjük a visszapillantónkból, a nagy Chevrolet emblémáról és az óriási hűtőrácsáról, amitől egyedi megjelenésű lesz a kategóriájában, és a nagy méretes fényszórók nem maradhattak le erről az orról
 
 
Az amerikai kocsiknál megszokott lőrés oldalablakok, itt is azért megjelennek, elöl még elég nagy, de a hátsó utasoknak kis ablak jut, ami a bezártság érzetet kelt a hátul ülőkben. A kis gyerekeknek nem számít mivel az ő méretüknek nagyon megfelel. Elöl tökéletes kilátást biztosít a kocsi, ami egy családi autóban biztonságosabb közlekedésért, nagyon is kell. A kocsi design-ja visszahozza a régi amerikai kocsik kocka formáját, amit lekerekítettek a mai stílusnak megfelelően és egy kis Off-Road stílust is kapott a tervezők ügyességének és találekonyságának köszönhetően. Ehhez a kocsihoz szép méretes külső visszapillantót és méretes hátsólámpákat társítottak, előbbiben könnyen beláthatjuk a kocsi méreteit, sarkait és az utóbbi segíti a jobb észrevételt a többi autósnak.
 
Kényelmes tágas utastér
 
Az utastérben beülve szép tágas és világos utastértérben találjuk magunkat. A volán mögül jó a kilátás, ülés kényelmes jól tart és a söfőr még könyöktámaszt is kap, ezenkívül a kocsi felépítése, segít a forgalomban előttünk álló személyautók felett átlátásában, ez alól kivétalek, az SUV/terepjárók, az egyterűek és az ennél nagyobb  kocsik.
 
 
A tolatás elég könnyű vele, nem nehéz megszokni a kocsit, csak a termete miatt nehéz megfelelő parkoló helyet találni, a városban. A kezelőszerevek és gombok kézre esnek az Orlando-ban. A bajusz kapcsolók megefelől távolságra van könnyedén elérjük, még akkor is ha a kormányt fogjuk, és a fényszórókat megszokot módon a műszerfalra szerelték, nem úgy mint némely automárkáknál ( főleg a Japán autómárkák), akik a bajuszkapcsolóra szerelik a fényszóró kapcsolóját. A kormányra szerelt gombokból két gomb lehet zavaró, mivel forgógomb, az egyik a tempomat által beállított sebesség növelését és csökkenését szolgáló gombot, véletlenül elforgathatjuk, pl. hirdetel kanyarodásnál, manőverezésnél, stb.
 
 
 
Ez szintén igaz a rádió adás átváltását szolgáló gombbal, ami a kormány jobb  oldalán kapott helyet, a némító és a hangerő szabályzó gombok között. A kormának jó fogása van, nem az a túl drága minőségű bőr, hanem az a fajta ami nem kopok el fél perc alatt. Az utastérben felhasznált anyagok, nem a legjobb minőség de szép és jó design-t ad a kocsinak. A rádió gombjait kicsit feljebb tették, mint a megszokott hely, de könnyen elérjük és megtaláljuk, a megszokott elrendezésű gombokat. De a CD lemez nyílását lerakták, és szépen beleolvad a környezetébe, mintha csak egy minta lenne a középkonzolon. És egy gombot megemlítenék az a gomb pedig az AQS feliratot viseli, amivel a levegő misőg ellenőrzőt kapcsolhatjuk ki vagy be.És még az ESP-t is engedi kikapcsolni a kocsi, amit eddig csak a sportkocsikban vagy a sport felszerelésű személyautókban láttam eddig. A kocsiban hely bőven akad ha utazásról van szó.
 
 
A második üléssorig kényelmes a felnőtteknek is a Chevy, de a lábtérből még a háamadik üléssorban is marad elég, csak a fejtér fogyott el itt maximum 170-175 cm magas utasok ülhetnek. De a beszállás még a leghátsó üléssorba is könnyű. A csomagtérről anyit tudok mondani, hogy hátszemélynél max. két női válltáska  fér el, de találunk rejtett rekeszt a csomagtartóban, a pótkerék viszont már nem fért be az utastérbe a két plusz ülés miatt, de ehhez a modellhez csak javító készletet adtak, a pótkerék feláras. A kocsi csomgaterét max. 1 499 l-ig bővíthetjük ( a Chevrolet oldaláról van ezaz adat).
 
Nem autópályára való
 
A kocsi meneteljesítményei szépek a tömegéhez és méreteihez képest. A tesztautó saját tömeg 1528kg, aminek az összsúlya 2 160kg, maximálisra terhelve. A meghajtásáról egy 1,8 literes 16v benzin motor gondoskodott, amivel elég könnyedén haladt a kocsi. A motor maximális teljesítménye 141 lóerő, amit 6 200-as percenkénti fordulatszámon ad le, és a nyomatéka 176 Nm/3 400 ford./perc. Ezzel motorral városi és országúti közlekedésre megfelel a kocsi, de autópályára nem alkalmas a hangos menetzaj végett, ami már 120km/óránál megjön és csak emelkedik a tempó növelésével. Ezért hinyoltam a kocsiból a 6. fokozatot. A kézi ötsebeséges váltó, szépen pontosan jár, ami teljsen messze áll, a Deawoo korszaktól. A kocsi fogyasztása elfogadható egy ekkora kocsinál, ami 8 - 8,5 liter (gyári adat 7,3 liter) volt a teszt alatt 100km-en. A futóműve szépen elnyeli az útegyenetlenségeket és a kanyarokban is szépen tartja a kocsit, egyszoval ezegy igazi családi utazóautó. A csúcssebességét illetően 185km/óra a csúcssebessége, de nem tudom, hogy lehet bírni, ha már a 120-as tempónál elég erőtelyes a beszűrődő motorzaj.
 
 
A kormányzást díjazom szépen átadja a szükséges információt a kerekekről, nem túl szervózótt kományművel. Üléseknek is jó oldaltartásuk van, a kényelmük mellet. Akinek főleg az Amerikai autós beütés tetszik és rajong az amerikai kocsikért, azoknak nagyon ajánlom, könnyű fentartani és úgy néz ki mint egy igazi Amerikai import kocsi, csak éppen takarékosabb. A tesztautó majdnem a legmagasabb felszereléssel volt ellátt az LT + - val, amihez az alap 1,8 16v benzin motort adták és ehhez az ötsebességes kéziváltót, a kocsiban a metálfényezés volt feláras, így a tesztautó ára 4 940 000 Ft volt. Az alapára a kocsinak 1,8 16v LS ( 5s. kézis.) felszereléssel 4 100 000 Ft-val indul, a dízel változatok kezdőára a gyengébb 2,0 dízellel, 131 lóerős változatban és ami az LS+ felszerelésnél kezdődik, az indulóára pedig 5 250 000 Ft extrák nélkül.
 
ami a kocsiban tetszett (+) és nem tetszett (-)
 
+ masszív külső                                      - autópálya tempónál nagy zaj
+ tágas és világos utastér                        - 3. üléssorban kis fejtér (186cm-magasságnál)
+ plusz gyerek figyelőtükör                      - 7 személynél a kis csomagtér
+ vezetési élmény                                   - hatodik fokozat hiánya
(egy családi kisbuszhoz képest)
+ futómű
+ kényelmes ülések
+ könnyűbeszállás a 3. ülésroba is
+ pontos sebességváltó
 
                                                                                                                                         K. Patrik
 

Free Hit Counter
Free Hit Counter

Asztali nézet