Bike on road
Mazda 6/Atenza modell történet
A Mazda 6, másnéven Mazda Atenza ( Japánban), a Mazda nagy családi modellje, ami 2002-ben kezdte meg pályafutását. A 6-os modellből, már több mint 1 milliót értékesítettek, az egész világon. A Mazda 6 első generációjával vezette be a Mazda az új Zoom-zoom design-t, amit követett a Mazda 2 (Demio), 2002 Decemberben, az RX-8 Augusztusban, és a többi modell is megkapta az új stílusát a Mazda-nak.
1. generáció 2002-2008
A modell sorozat 1. generációja három karosszéria változatban volt elérhető és a 626-os modell sorozatot váltotta le. A kocsi elérhetó volt sedan, 5 ajtós és kombi karosszériával. Az Észak-Amerikai márkakereskedésekben, mint Sport Sedan, 5Door és SportWagon neveken értékesítették a különböző kartosszéria változatokat. Az Ausztráliai piacon a belépő modell a Limited volt, ami csak sedan karosszériával volt elérhető.
A Limited-et követte a Classic, ami már mindhárom karosszériával elérhető volt. A Luxury felszerelés a sedan és liftback karosszériával volt elérhető és a legmagasabb luxury sport csaka sport 5-ajtóshoz volt elérhető. Új Zélandon a következő felszerelésekekl volt értékesítve, 2.0L GLX (csak sedan), 2.3L GSX ( sedan, liftback és kombi), és a legmagasabb felszerelés a 2.3L Limited ( ami sedan és liftback-hez elérhető) Az Amerikai piacra 2003-as modellként érkezett meg, Canada-ban pedig 2004-es modellként. Európában, mint luxus sport modell ként erétkesítették, amit egy 220 lóerős ( 160kW ) közvetlen befecskendezéses dízelmotorral DITD szereltek. Az elérhető erőforrások tartalmazzák az MZR Mazda motorokat, 1.8L (L8-DE), 2.0L (LF-VE) és 2.3L (L3-VE), kezdetben 5 fokozatú kézi és 4 fokozatú automata váltóval voltak elérhetők. Az Amerikai piacon a 3.0L Duratec 30 V6 motor, szintén elérhető volt 5 fokozatú kézi és sebességes automata váltóval ( 5speed sport AT). Az Európai és Ausztráliai piacon értékesített 6-osok négyhengeres dízelmotorral is választhatók voltak.
A dízelmotorok már 6 sebességes kézi váltót kaptak, és jelentősen több nyomatékot ad, mint a V6-osnak is a fogyasztása sokat javult. Az Észak-Amerikában értékesített V6-os 5 fokozatú automata váltóját lecserélik, Aisin 6 fokozatúra 2005-ös modellévben. A kkövetkező években a négyhengeres modellek is új váltót kapnak, a Jatco ötsebességes automata váltót. A kocsi elsőkerék meghajtással elérhető volt szinte mindegyik autópiacon, de az összkerékhajtású verzió csak Japánban, Európa néhány országában és Ausztráliában volt elérhető. A Mazda 6/Atenza Ausztráliában 2.3L négyhengeres motorral, míg a 626-os erőforrásokat négy és hat hengeres motorokra cserélték le. az MZI erőforrást csak Egyesült Államok és Canada Autópiacára szánták, amit a Mazda Flat Rock, Michigan-i gyárában készítettek. Amikor a 626-os modellt, átnevezték Mazda6-ra / Mazda Atenza-ra a Ford tovább használta a Mazda G-szériás platformját, ami a CD3 platform kódot viselte a Ford-nál.
A CD3 platformra épült a Ford Fusion, a Mercury Mila, Lincoln Zephyr/ MKZ, Lincoln MKX és az SUV-k, Mini egyterű modellek. A Ford terveiben volt, hogy elérhetővé tesz ezen a platformon, hybrid modellt is. A hivatalos Mazda alváz kód a GG (sedan és liftback) és GY ( kombi). A Mazda Hofu-i üzemében készítette a Mazda6/Atenza-t nemzetközi piacra. Az Észak-Amerikai piacra készült Mazda6-osokat, az AutoAlliance International izemében szerelték össze. Az első Mazda6 október 1-én, 2002-ben gördült le a Flat Rock, Michigan-i üzem gyártósoráról. Az első hónap után 626db, készült a Mazda6-ból.
Mazdaspeed6/ Mazda6 MPS
A 2006 Mazdaspeed Atenza ( ismertebb nevén Mazdaspeed6 Észak-Amerikában, és Mazda 6 MPS Európában, Dél-Afrikában és Ausztráliában) a nagy teljesítményű verziója a Mazda6-nak. Kezdetben bemutatták, mint koncepciót, 2002-es Párizsi autókiállításon.
A kocsi erőforrása, a már ismert 2.3L MZR, de itt turbófeltötőt is kapott, így a teljesítménye 272 lóerő (200kW) - Európai verzió csak 260 lóerő (191 kW), az Észak-Amerikai verzió 274 lóerő (204 kW). Mindegyik modell 380 Nm nyomaték leadására volt képes. A 2.3L DISI turbó-feltöltős motor közvetlen üzemanyag befecskendezéssel, megfelelt az Euro5-ös környezetvédelmi normának. A kocsi hatsebességes kézi váltót, és összkerék meghajtást kapott. Eredetileg tervezett indítása 2005, Június lett volna, de késebb novemberig. Az Észak-Amerikai piacon két felszereléssel értékesítették. Az alacsonyabb a Sport, ami szövet kárpitot, és kulcsos indítást és ajtónyitást tartalmazott, és a másik felszerelés a Grand Touring, ami már bőr belsőt, és kulcsnélküli indítást/nyitást tartalmazott. Az alap felszerelés része volt az automata klíma, valamint a 200W-os stereo audio rendszer, mely hét hangszórót és 9"-os subwoofert is tartalmazott. A Car and Drive magazin által mért gyorsulása 0-60 mph (0-98 km/óra) 5,4 másodperc volt.
A Mazda 6 első szériája elnyerte a legjobb középkjategóriás autó nevet, az Ausztrália legjobb autója díjat 2002-ben és 2003-ban, 2.hely 2004-ben, a Subaru Legacy mögött.
2. generáció 2008-2012
A Mazda6 / Atenza 2. generációját 2007-ben mutatták eb, a Frankfurti autókiállításon, szeptemberben. Az új Mazda a GH-platformra épült már, ami a GG platform feljavított verziója. A Mazda még mindig fentartja a 3 elérhető karoszséria változatot: a négyajtós sedan-t, és az ötajtós liftback-et és kombit. Sok ujságíró dícsérte, ahogy nekem is nagyon tetszett a vezetési élényt, amit nyújtott nagy tastets kulsőben.
A liftback csomagtere a vetélytársakénál nagyobb, mint pl. a Ford Mondao és Opel Insignia-nál 200 literrel nagyobb ledöntött ülésekkel mérve. Az Európai és Észak Amerikai 6-os elétr egymástól egy kicist, Az Észak-Amerikai verziót újra tervezték 20909-ben, ami után szélesebb és hoszabb lett a hatos, plusz nagyobb motorokat kapott. A tervezőktől ezek mellet sportos külső, és kupé tetőívet kapott. elérhető motorok: 2,5 literes négyhengeres és egy 3,7 literes V6, ami a CX-9-ben ( szintén amerikai piacon értékesítik) is megtalálható. A Motor Trend által mér gyorsulása 0-60 mph (0-96 km/óra) 6,1 másodperc (Mazda6 V6) volt. Amerikai piacon csak sedan karosszériával forgalmazták.
2011. március 3-án került sor modell visszahívásra, ami kb. 50 000 kocsit ( 2009 - 2010-es modell ) érintett az Egyesült Amerikában, további 15 000 Mexikoban, Canada-ban és Puerto Rico-ban. A kocsikban a egy pok fejta befészkelte magát, ami életveszéjes következményeket követelhetett volna. A üzemayag vezetékében a üzemanyag gőpz mennyisége nem öli meg a pókot, nem annyira erős.
3. generáció 2012-?
A Mazda6 3.generációját 2012-ben mutatták be, ami az új Mazda Skyactive filozófiábval keszült, amit a CX-5 indított el. A kocsi csak két karosszéria változattal lesz elérhető Sedan ( inkabb 4 ajtós kupé) és a sport kombi. Az érdekességuk az hogy a sedan hosszabb 6 cm-rel a kombinál.
A kocsi 5 felszerelés szintel elérhető: Emotion, Challenge, Attraction, Revolution és Revoluton SD (SO). Az erőforrások 3 benzin és 2 dízelmotorból állnak, a dízelmotor választék tartalmazza a 2.0 (145 lóerő) MT6, 2.0i-ELOOP (165 lóerő) MT6/AT6, 2.5 (192 lóer) AT6, és a dízelmotor választék a következő két motort tartalmazza: 2.2 CD (150 lóerő) MT6/AT6 és a 2.2 CD (175 lóerő) MT6/AT6. A kocsi induló ára 21 990 € / 6 499 900 Ft.