Bike on road
Nissan LEAF teszt - 1.oldal
Az elfogadható elektron
A Nissan új modellje az első mindennapi használatú elektromos autónak mondható, amit Közép Európában is értékesítenek. Az új modell feltöltését és design-t illetően a hetköznapi városi autókkal is képes lehet felvenni a versenyt.
Éredekes külső
Az érdekes külseje a légellenállásának alacsony tartásának köszönhető, a formáját pedig úgy alakították ki, hogy a levegő szép átáramoljon a tükrök mellet is. A nagy fényszórói a biztos megvilágítást biztosítják és a levegő elvezetésére is szolgálnak, a hosszú orra pedig az áramvonalasságát hozza ki, ami egyben a töltő csatlakozóját is rejti.
A kocsi tető ivelése szépen lehajlik a B-oszloptól, aminek köszönhetően nem mindenkinek megfelelő a fejtér, a hátsó üléssorban. A tetőív már kezd kicsit kupés ívet venni. A kiszélesedett kerék ív pedig az erőt akarja mutatni, amiből 109 lóerő jutott a kis elektromos kocsinak. A méreteiben nem a legkisebb, de a stílusa érdekes az Európai autóvilágban. A kocsi hátsója igen érdekes S-formát formáz meg, ami nem megszokott az eddig látott autók után. A kocsi természet kiemélése a feltüntetett jelvényeken is látszik, amik nem a megszokottak Nissan modelljein, hogy az emblémák halvány kék színt kaptak, és Zero emission felirat díszeleg az oldalán, és a hátulján. A LEAF takarékosságához még az eco gumiabroncsok is hozzá járulnak, de ami érdekes, hogy ezen az elektromos autón a hátsú ütközőt úgy alakították ki mintha egy kis diffúzor is lenne benne, felette a ködlámpával. A csomagtér ajtó sem marad ki a jóból a méretes kilincsel, amiben helyett kapott a tolató kamera is, és biztos hogy nem okoz, majd senkinek gondot hogy alig fér hozzá a nyitógombhoz.
A tető spoiler sem maradhatott le a kocsiró, amiben helyet kapott a fék lámpa is, nem a legkisebb amivel eddig találkoztam, sport kivitelű autókon.
Elfogadható belső
A LEAF elektromos autó ellég kényelmes ülésekben fogadja a tulajdonosait, ami még az ülésekben tart kivétel ,ha valakinek száguldozni kivánna kedve vele szerpentínes kanyargós utakon. Az utasterében is megjelennek a nem megszokott műszerek, amik a fontos adatokat mutatják, mint pl. A fordulatszámot, mennyire tölt vissza ( fékezésnél, motorfékes lassításnál), mekkora távra elegendő az elektromos elektromos áram tartaléka, és milyen állapotú az akkumulátor. A sebességet pedig egy megemelt szinten jeleníti meg a kocsi, ami nagyon is szemelőtt van. Az autóban felhasznált anyagok minőség nem a legjobb, de a kategóriája legjobbja jelenleg.
Az utastér kemény műanyagai nem tetszettek, de ahol nap-mint nap megfogjuk / vagy karcolódhat ( fogantjút becsukásnál,) ott a Nissan kellemes puha anyagot használt fel, ami nagyon tetszett bennne. Az ülései kényelmesek, a kezelő szervek pedig nagyon jó helyre kerültek, a kocsiban egy dolog zavart, hogy a fordulatszámmérő mellett elhelyezett fokozati információs kijelző nem látható mindig, de lehet hogy az én hibám volt. Azért mert ki volt tekerve kormány amikor beültem, de ez elnézhető, ahogy a kemény müanyag borítások is. A LEAF a legfontosabb tárolórekeszeket is tartalmazza, amik nem okozhatnak csalódást, és még a szemüveg tartó is helyet kapott.
Az elöl ülők láb és fejtere kiemelkedően nagy , a hátsó ülésorban viszont a lábtérrel nem volt gond, de a fejtér lehetne 1-2 cm-rel magasabb is. A 186 cm-es magaságomhoz kicsit kicsi, de a mindennapi használatra nagyon megfelelő, mint a gyerekek iskolába viteléhez, vagy bevásárláshoz. A csomagtér mérete sem a legkisebb 370 literjével alaphelyzetben, de ha nem lenne elég ledönthetjű és így 720 literes csomagteret kapunk. A rakodásban viszont nem lehet gond, az ajtónyílás igaz nem a legtágasabb, de mindent belehet pakolni, ami belefér a nagy csomagtartójába.
Megújoló technika, elfogadható áron
A kocsi megahajtásáról, nem egy szokványos belső égésű motor gondoskodott, hanem egy új fejlesztésű elektromos motor, aminek köszönhetően a kocsi CO2-kibocsátása nulla. Az autó oldalán és hátulján levő felirat erre utal.
A meghajtásáról gondoskodó elektromos motor elfogadható 109 lóerőt biztosít a kocsinak, amihez képest kiemelkedő gyorsulást és meneteljesítményt biztosít. A 109 lóerő mellett, az autó 254 Nm nyomatékot biztosít, már 0 fordulat számnál is. Az új erőforráshoz viszont egy kapcsolóra volt még szükség amivel kiválaszthatjuk, hogy előre, vagy hátra szeretnék menni. A kocsi előre meneti fokozata a D két módot tartalmaz ha egyszer húzzúk a D-re akkor normál üzzemód, de ha a még egyszer, akkor már eco módot kapcsol be.
Folytatódik a következő oldalon.......
1. 2.