Bike on road

MENÜ
Skoda Yeti 2.0 CR TDI 4x4 Elegance
 
A hegymászó Skoda
 
Egy új design csomaggal bővült a Yeti opciós kinálata.
 
 
Skoda Yeti-t már  2009-től gyártják és már elérte a modell váltás felét is. Amíg gyártják addig még lesznek különleges csomagok vagy limitált kiadású változatok belle. Ez a skoda első SUV-ja, ami nagyon egyedi megjelenést kapott, volt akit nagyon megfogott ez a forma. A Yeti két részes fényszórója végett volt akik csúnyának tartotta a Yeti-t. De már az új Renault Twingón is ez a megoldás jelent meg. Első ütközőbe még egy ezüst betétet is raktak, ami a nagy off-road terepjárokra  motor védőire emlékeztet. A tesztautón még voltak oldalvédő betétek is. És csak a B oszlop  karosszéria fényű, a többit fekete színben jelenik. A kocsi megjelenése tetszetős főleg a design csomggal még a sportosságot is hangsúlyozza, a fekete felnikkel.
 
 
Az utastérben nagyon jól éreztem magam tágas és jó a kilátás. Elöl és hátul is kb. 10cm még volt a fejemfölött pedig nem tartozok a legalacsonyabb emberek közé (186cm-mel). Az ülések elfogadhatóan tartanak. A hátsóülésorba beülve, sokkal nagyobb lábtérrel és fejtérrel találkozunk, mint amit elvárnánk. Három személy is kényelmesen elférbenne és mind a három hátsó ülés amellett hogy külön állítható, még ISOFIX gyerekülés rendszert is tartalmazza. A hátsóülésorban, ha nincs szükségünk a középső ülésre ki vehetjük és a két szélsőt beljebb tehetjük és így még nagyobb kényelmet kapnak a hátul utazók. A csomagtér meg tényleg nagy ötszemélynek is megfelelő 416 literjével, de ha ez nem lenne elég, akkor lehajthatjuk a második üléssor üléseit és így 1760 literig bővíthetjük. Most már a tárolórekeszekre  is rátérhetünk, amikből bőven van. Kesztyű tartót is szép méretesre tervezték és még örökíró tartót is helyeztek bele, ami jól jön egy céges kocsiban és ezen kívül még a közép konzolon találunk két tárolórekeszt, az egyik a középkonzol tetején van, ahova kulcsot, stb. tehetünk. A másikat a középkonzol alján helyezték el és gumibevonatot is kapott, ez iPod és telefon tárolására is alkalmas, mivel hirtelem gyorsításnál, padlóféknél és kanyarokban sem csúszkálnak össze-vissza. Egy AUX csatlakozót találunk a könyöktámaszba, ami megkönnyíti a kedvenc zenénk halgatását CD használata nélkül.
 
 
A kocsi menetteljesítményei szépek, a 2.0 litere CR TDI 140 lóerős dízel motor, amivel a tesztautó százas sprintje 9,9 másodperc a hatsebességes kézi váltóval, és a  Haldex kuplungos összkerék hajtásával. A gyárilag meg adot 6 literes átlagfogyasztása hihatő, 90 km/órás utazótempónál már 5. fokozatban alacsony fordulaton forog a kétezres dízel a hatodik fokaztban még alacsonyabb, ami szépen csökkenti a fogyasztást. Városban nem a legkönyebb parkolni, de jó a kilátás van belle, a motorházetőt látjuk amiből azért könyebben tudjuk érzékelni hol is van a kocsi eleje. Hosszú távra nagyon kényelmes, családi kocsinak nagyon ajánlom de az ára nem biztos hogy megfelel mindenkinek, az 1.2 TSI alapmotorral is nagyon megfelelő a Yeti.
 
 
Futómű szépen felfogja a kátyús, macskaköves utak rezgéseit. Még a lassító küszöbot is simán veszi a kocsi. De inkább aszfalton fogják használni ezt a kis SUV-t, ami külső méretehiez képest, a belterében jóval nagyobb. A tesztautó felszerelése a legmagasabb volt Elgance és majdnem a legerősebb dízelmotort kapta meg összkerékhajtással. A Yeti kezdőára Active 1.2TSI hatsebességes kézi váltóval és elsőkerék meghajtással 4  875 760 Ft, akciók nélkül. De ha valaki olcsóbban akar hozzájutni, annak ajánlom a tesztautókat. A tesztautó kezdőára 7 427 340Ft, amihez még jön, a design csomag, amit kár, hogy magyarországon nem lehet rendelni. A tesztautó szlovákiában volt. Összességében nagyon jó kocsi, igaz terepképességeit nem tudtam kipróbálni. De családi autónak és céges kocsinak egyaránt megfelel. Már a következő generációt lekapták a kémfotósok, így egy pár év és be is fogják mutatni, szerintem valamelyik autókiállításon.
 
A tesztautó technikai adatai:
Hossza x szélessége x magassága: 4 223 x 1 793 ( visszapillantók nélkül) x 1 691
Tengelytávja: 2 578 mm
Első / hátsó terepszög: 19 fok / 26,7 fok
Csomagtér hengerűrtartalma: 416l / 1760l
Hengerűr tartalma: 1968 cm3
Teljesítménye: 103kW(140 lóerő )/4 200
Forgatónyomatéka: 320Nm/1 750 - 2 500
Emissziós besorolása: Euro5
Csúcssebessége: 190km/óra
Gyorsulása 0-100 km/órára: 9,9 s
Fogyasztása  (gyári adatok) v./o./á.: 7,1/5,3/6,0 liter
CO2-kibocsátása: 157g/km
Saját tömeg: 1 530 kg
Össztömege: 2 075 kg
Max. fékezetlen utánfutó tömege: 700 kg
Max. fékezett utánfutó tömege: 2 000 kg
Fékek:
- elöl: hűtött tárcsafék
- hátul: tárcsafék
Üzemanyag tartály: 60 literes
 
                                                                                                                                                  K. Patrik

Free Hit Counter
Free Hit Counter

Asztali nézet