Bike on road

MENÜ
BMW 320d Limousine Luxury Line
 
   Sportosság prémium kivitelben
 
A legújabb 3-as BMW már a 6. generáció, ami az E21-es BMW-vel kezdődött. Ezt követte a legendás E30-as, ami a második generációja volt és egyben a legismertebb, még a mai napig. És az információi szerint a 6. generációból ötajtós változat is készül majd GT(GranTurismo) néven.
 
 
Új Sport külső

Ez a legújabb 3-as generáció, az F30-as kódot viseli. Sokkal sportosabb design-ja, erősebb motorjai és egyben takarékosabb lett az elődjénél, az új 3-as. A kocsi külsejében szép, de ez tesztautó a Luxury Line csomaggal volt felszerelve, ami a luxust, kényelmet teszi előnybe. Ezért vannak a kocsin króm díszítő elemek, amiket az orrán, oldalán és a hátsóján is megtalálhatunk. És a 17"-es multiküllős felnik is erre teszik a hangsúlyt, amit defekttűrő gumiabroncsokkal szerelnek.
 
 
A tervezői nagyon szép formákat alkottak, a vékonyra húzott fényszórókkal, az élesebbre rajzolt törésvonalakkal és az új felnikkel. És a méretes visszapillantókat el ne felejtsem, amikből teljesen belátni a kocsi méretét. A 3-as első fényszórói kicsit szögletesebb vett alakjai és a szemöldög világítása sokkal jobban kihangsúlyozza a kocsit, amivel a fiatalokat célozzák meg vele. A kocsi hátsóját könnyedén összekeverhetjük az 5-ös (F10-es) BMW-jével, ha nem vagyunk autobolondok.
 
 
Kézre eső kezelőszervek
 
A 3-as limousine utasterében minden söfőr jól fogja érezni magát a kocsiban, mindek kezelőszerve a vezető könnyen elérhető és a középkonzolt is észrevehetően befordították a söfőr felé, aminek tetején van egy kijelző, amihez a forgó, két vagy négy irányban tologatható gomb, a megfelelő eszköz kiválasztásához. Ezen kívül még a sebesség-, fordulatszémmérő, stb. között helyezték el a fedélzeti számítógép kijelzőjét. És ami ujdonság benne, azaz új kijelző ami azt mutatja,hogy mennyire töltjük az akkumulátort ( motorfék ), ha elvesszük a gázt, akkor kékszínű, de ha gyorsítunk akkor hirtelen felugrik a pirosmezőbe és ilyenkor nem tölti az akkumulátort a kocsi. Az ülések kényelmesek, ehhez a Luxury Line csomaghoz nagyon is megfelelő. A sebességváltó- és kézifékkar kézre esik, könnyedén elérhetjük. És díjazom, hogy még mindig kézfikkarral műkodik a BMW kéziféke és nem elektronikus. Tárolórekeszekből találunk néhányat, itt van a méretes kesztyűtartó, a pohártartók, a közpkonzol alján, az ajtókban. Ezeken kívül még találunk helyet a telefonunknak, de nem szükséges kivenni a sebünkből utazáskor, mivel a kocsinak a rendszeréhez bluetooth-on keresztül hozzá tudjuk kapcsolni. A hátsó üléssorban pedig már nem a legkényelmesebb ülni a magasabb utasoknak, a tető kupészerű lehajlásának köszönhető, amitől a kocsi igazi sport sedan lesz. Csak a fejtér hátrányára, de a lábtér elégnagy, hogy kényelmesen elférjünk és az ülések is egykis sport design-t kapta.
 
 
A csomagtere is elfogadható méretű a, a középkategóriában a prémium sedan-ok között, 480 literes csomagterével. Ha ez nem lenne elég, a síléc, snowboard vagy más hosszabb tárgy szállítása végett, akkor felár ellenében kapható hozzá háromrészben dönthető hátsó üléssor 40/20/20 arányban. És még a csomagtér padlója alatt taláhatnuk egy tároló rekszeket.
 
Erős, takarékos dízel
 
A tesztautó meghajtásáról a legerősebb kétliteres dízelmotor gondoskodik, a 184 lóerejével és 380 Nm-es nyomatékával.  A 1495kg-os sajátömegét, nem okoz gondot neki megmozdítani, ami a százasprintjén is látszik, amit a gyártó 7,5 másodpercre mért le, és a csúcssebessége se kutya 235km/órás csúcssebességével, nam akármilyen kocsi. Ehhez  a teljesítményhez nem sok jel van arra, hogy ez egy dízelmotoros kocsi. Csak bestartolásnál van egy kis érezhető rezgés, a szigetelésének köszönhetően még 3000-es fordulatnál is alig haladszik a dízelmotor hangja és még a start-stop rendszere is nagyon gyorsan startol.
 
Amit negyedik fokozatban 130 km/órás tempónál mértem, de takarékosság kedvéért, az 5. és 6. fokozatban 1500 - 1250-es fordulatszámon forog, a motor. Ami igaz 90 km/órás tempónál és a városi 50km/órás tempónál is, az utóbbi negyedik sebesség fokozatban szeret haladni. A kocsi kigyorsításának és rugalmasságának ( előzés, stb.), nagyon jó, annak a 184 lóerőnek könnyű dolga van az 1 495kg-os saját tömegének megmozdításával, de az össztömege már megdolgoztatja a motort, az 1970 kg-os tömegével. De az eredmény a kocsi százassprintjén is meglátszik, ami 7,5 másodperc, a csúcssebessége pedig 235km/óra. Ezek az adatok a kézi váltóval szerelt változatra érvényesek, amivel igazán sportos vezetési élményt nyújt a kocsi összhangjában, amibe belesegít a 50:50-es súlyelosztás, az orrmotor , hátsokerék meghajtású elrendezés teszi lehetőve.  A sebbesség váltója precízen van össze rakva, a fokozatokat könnyen veszi, még az egyes fokozatot is szépen be lehet rakni, 25 - 30 km/órás tempónál is, ami ritkaság a többi autómárkánál. De ehhez a Luxury Line csomaghoz inkább az automata váltót fogják választani, ami ehhez a csomaghoz illik is, mivel a luxusra, a kényelmre teszi hangúlyt. A kocsi fogyasztási adatai is elfogadhatók a gyárszerint 4,5 - 4,6 l/100km az átlagfogyasztása, amit a tesztautó 6,5 literre mért le, igaz nem takarékosan mentem vele a teszten, ahhoz meg nagyon is jó, egy ekkora teéjesítményű motorhoz.
 
Újdonságok, és felszerelés csomag készletek
 
Az új 3-as BMW-hez van lehetőség először 3 teljesen különböző felszerelés csomagot választani, a következő három közül választhatunk: a Modern Line, a Luxury Line és a Sport Line. A Modern a kocsi progresszív design-ját mutatja meg, a Luxury Line az elegáns oldalát és a Sport Line pedig a sport oldalát mutatja. Ezek közül a tesztautó a Luxury Li ne csomaggal volt ellátva, ami 626 000 Ft plusz volt a 9 391 000 Ft-os alapár mellé. Így az autó alapfelszerelése a következő: Multifunkciós kormánykerék, Defekttűrő gumiabroncsok, Kerékőr, Velúr szőnyeg, Elakadásjelző és elsősegély csomag, ködfényszóró, Aut. klímaberendezés, Utasoldali első légzsák kikapcsolása, Lehajtható hátsó fejtámlák.
Extrák: Változtatható sportkormányzás: 148, 500 FT, Riasztóberendezés: 158 300 Ft, Tolatókamera: 138 500 Ft, Hővédő üvegezés: 115 500 Ft, Aut. elsőtétedő belső és külső visszapillantó tükrök: 194 500 Ft, Gerinctámasz a vezető és első utas számára: 102 300 Ft, Ülésfűtés vezető és első utas számára: 122 000 Ft, Esőszenzor és automatikus világításvezérlés:  43 000 Ft, Sebességtartó automatika - fékező funkcióval: 151 700 Ft, Kiegészítő 12V-os csatlakozó: 3 500 Ft, Parkolóasszisztens:  115 500 Ft,
 
Verseny társak:
Mercedes-Benz C 250CDI 6 M/T    és az Audi A4 2.0 CR TDI 177k, M6:
 

Technikai adataik:                   M-B C 250 CDI /  Audi A4 2.0 CR TDI 177k / BMW 320d
Henegrűrtartalom:                                   2 143 cm3 / 1 968 cm3/ 1 995 cm3
Max.teljesítménye:   150kW(204LE) - 4 200 / 130kW ( 177 LE) - 4 200 / 135 kW (184 LE) - 4000
Max. forgatónyomaték:  500 Nm - 1 600-1 800 / 380 Nm - 1 750-2 500/ 380 Nm - 1 750-2 750
Saját tömeg:                                             1 615 kg / 1 555 kg / 1 495 kg
Össztömeg:                                              2 130 kg / 2 030 kg / 1 970 kg
Csomagtér:                                                    476 l / 480 l / 480 l
Üzemanyagtartály térfogata:                              59 l / 63 l / 57 l
0-100km/óra:                                                 7,0 s / 7,0 s / 7,5 s
Csúcssebessége (km/óra):                             240 / 230 / 235
Fogyasztás: Város:                                 6,1 l - 6,7 l / 5,5 l / 5,8 l
                   Országút:                              4,0 - 4,5 l/ 4,1 l/ 3,8 l
                    Átlag:                               4,8 - 5,3 l/ 4,6 l / 4,6 - 4,5 l
CO2-kibocsátás:                                125 - 140 / 120 / 120 - 119 g/km
Alapár:                                     10 769 600 Ft / 8 861 170 Ft / 9 391 000 Ft
 
A BMW 3-as ellenfelei a piacon a C Mercedes és az Audi A4. Ezek közül mindegyik más stílussal rendelkezik.  Ezek közül a BMW a Sportosságot viszi magával még mindig, a Mercedes a luxust, a kényelmet mutatjabe, de próbálkozik a sportot és a luxust keverni. És az Audi, ami kifjezetten elsőkerék meghajtást alkalmaz, az összkerék meghajtás mellett. Én szerintem a legsportosabb a BMW, amit én is választanák, igaz nem olyan gyors mint az Audi, vagy a Mercedes, de a legjobb vezetési élményt nyújtja, és a hozzá illő külsőt választhatja a vevő. A Mercedes C250 CDI, a leggyorsabb a 3-as ellenfelei közül, de a legtöbbet is fogyasztja, a német háramasból. És ez még csak az alap. Audi A4-est még nen vezettem, tehét a vezetési élményét nem tudom összevetni a két hátsókerekesével. De a legolcsóbb Prémium kategóriás a háromból, egy elfogadható teljesítmény adatokkal és méreteiben is a legnagyobbak között van, egy szóval inkább családi autó, mint a fiatalok játékszere.  Mercedes a élményre teszi a hangsúlyt, hogy ne is gondold azt, hogy egy dízel kocsit vezetsz, mert egy sor négyes benzinmotor hangját hallatja. A BMW-vel versenyzik a Mercedes, de mindkét kocsi másban jó. A hejkínálatban az Audi nyújtja a legnagyobb teret és kényelmet, igaz a csomagtere a BMW-jével megegyezik. A BMW és a Mercedes, pedig nagyából egyforma utasteret ad.
 
                                                                                                                                                               K.Patrik

 

Chevrolet Orlando 1.8 16v LT+
 
Amerikai családi egyterű Európának
 
Amióta a Chevrolet megkaparintotta  a Daewoo-t, azóta egyre gyorsabban fejlődik és már az amerikai piacra szánt modellek is megérkeznek Európába. Már ezek a típusok kaphatók: Camaro, új Malibu, Cruze, Spark, az új Aveo ( Amerikában Sonic néven forgalmaznak). De nálunk az Európának szánt Orlando járt.
 
Masszív Amerikai külső
 
Az új Orlandó masszív külsőt kapott tervezőitől, ami emlékeztet arra, hogy nem európai márka a Chevrolet. Ezzel a külsővel inkább mondanám, hogy kisteherautó, minthogy családi kisbusz lenne. A kocsit könnyen felismerjük a visszapillantónkból, a nagy Chevrolet emblémáról és az óriási hűtőrácsáról, amitől egyedi megjelenésű lesz a kategóriájában, és a nagy méretes fényszórók nem maradhattak le erről az orról.
 
 
Az amerikai kocsiknál megszokott lőrés oldalablakok, itt is azért megjelennek, elöl még elég nagy, de a hátsó utasoknak kis ablak jut, ami a bezártság érzetet kelt a hátul ülőkben. A kis gyerekeknek nem számít mivel az ő méretüknek nagyon megfelel. Elöl tökéletes kilátást biztosít a kocsi, ami egy családi autóban biztonságosabb közlekedésért, nagyon is kell. A kocsi design-ja visszahozza a régi amerikai kocsik kocka formáját, amit lekerekítettek a mai stílusnak megfelelően és egy kis Off-Road stílust is kapott a tervezők ügyességének és találekonyságának köszönhetően. Ehhez a kocsihoz szép méretes külső visszapillantót és méretes hátsólámpákat társítottak, előbbiben könnyen beláthatjuk a kocsi méreteit, sarkait és az utóbbi segíti a jobb észrevételt a többi autósnak.
 
Kényelmes tágas utastér
 
Az utastérben beülve szép tágas és világos utastértérben találjuk magunkat. A volán mögül jó a kilátás, ülés kényelmes jól tart és a söfőr még könyöktámaszt is kap, ezenkívül a kocsi felépítése, segít a forgalomban előttünk álló személyautók felett átlátásában, ez alól kivétalek, az SUV/terepjárók, az egyterűek és az ennél nagyobb  kocsik.
 
 
A tolatás elég könnyű vele, nem nehéz megszokni a kocsit, csak a termete miatt nehéz megfelelő parkoló helyet találni, a városban. A kezelőszerevek és gombok kézre esnek az Orlando-ban. A bajusz kapcsolók megefelől távolságra van könnyedén elérjük, még akkor is ha a kormányt fogjuk, és a fényszórókat megszokot módon a műszerfalra szerelték, nem úgy mint némely automárkáknál ( főleg a Japán autómárkák), akik a bajuszkapcsolóra szerelik a fényszóró kapcsolóját. A kormányra szerelt gombokból két gomb lehet zavaró, mivel forgógomb, az egyik a tempomat által beállított sebesség növelését és csökkenését szolgáló gombot, véletlenül elforgathatjuk, pl. hirdetel kanyarodásnál, manőverezésnél, stb.
 
 
Ez szintén igaz a rádió adás átváltását szolgáló gombbal, ami a kormány jobb  oldalán kapott helyet, a némító és a hangerő szabályzó gombok között. A kormának jó fogása van, nem az a túl drága minőségű bőr, hanem az a fajta ami nem kopok el fél perc alatt. Az utastérben felhasznált anyagok, nem a legjobb minőség de szép és jó design-t ad a kocsinak. A rádió gombjait kicsit feljebb tették, mint a megszokott hely, de könnyen elérjük és megtaláljuk, a megszokott elrendezésű gombokat. De a CD lemez nyílását lerakták, és szépen beleolvad a környezetébe, mintha csak egy minta lenne a középkonzolon. És egy gombot megemlítenék az a gomb pedig az AQS feliratot viseli, amivel a levegő misőg ellenőrzőt kapcsolhatjuk ki vagy be.És még az ESP-t is engedi kikapcsolni a kocsi, amit eddig csak a sportkocsikban vagy a sport felszerelésű személyautókban láttam eddig. A kocsiban hely bőven akad ha utazásról van szó.
 
 
A második üléssorig kényelmes a felnőtteknek is a Chevy, de a lábtérből még a háamadik üléssorban is marad elég, csak a fejtér fogyott el itt maximum 170-175 cm magas utasok ülhetnek. De a beszállás még a leghátsó üléssorba is könnyű. A csomagtérről anyit tudok mondani, hogy hátszemélynél max. két női válltáska  fér el, de találunk rejtett rekeszt a csomagtartóban, a pótkerék viszont már nem fért be az utastérbe a két plusz ülés miatt, de ehhez a modellhez csak javító készletet adtak, a pótkerék feláras. A kocsi csomgaterét max. 1 499 l-ig bővíthetjük ( a Chevrolet oldaláról van ezaz adat).
 
Nem autópályára való
 
A kocsi meneteljesítményei szépek a tömegéhez és méreteihez képest. A tesztautó saját tömeg 1528kg, aminek az összsúlya 2 160kg, maximálisra terhelve. A meghajtásáról egy 1,8 literes 16v benzin motor gondoskodott, amivel elég könnyedén haladt a kocsi. A motor maximális teljesítménye 141 lóerő, amit 6 200-as percenkénti fordulatszámon ad le, és a nyomatéka 176 Nm/3 400 ford./perc. Ezzel motorral városi és országúti közlekedésre megfelel a kocsi, de autópályára nem alkalmas a hangos menetzaj végett, ami már 120km/óránál megjön és csak emelkedik a tempó növelésével. Ezért hinyoltam a kocsiból a 6. fokozatot. A kézi ötsebeséges váltó, szépen pontosan jár, ami teljsen messze áll, a Deawoo korszaktól. A kocsi fogyasztása elfogadható egy ekkora kocsinál, ami 8 - 8,5 liter (gyári adat 7,3 liter) volt a teszt alatt 100km-en. A futóműve szépen elnyeli az útegyenetlenségeket és a kanyarokban is szépen tartja a kocsit, egyszoval ezegy igazi családi utazóautó. A csúcssebességét illetően 185km/óra a csúcssebessége, de nem tudom, hogy lehet bírni, ha már a 120-as tempónál elég erőtelyes a beszűrődő motorzaj.
 
 
A kormányzást díjazom szépen átadja a szükséges információt a kerekekről, nem túl szervózótt kományművel. Üléseknek is jó oldaltartásuk van, a kényelmük mellet. Akinek főleg az Amerikai autós beütés tetszik és rajong az amerikai kocsikért, azoknak nagyon ajánlom, könnyű fentartani és úgy néz ki mint egy igazi Amerikai import kocsi, csak éppen takarékosabb. A tesztautó majdnem a legmagasabb felszereléssel volt ellátt az LT + - val, amihez az alap 1,8 16v benzin motort adták és ehhez az ötsebességes kéziváltót, a kocsiban a metálfényezés volt feláras, így a tesztautó ára 4 940 000 Ft volt. Az alapára a kocsinak 1,8 16v LS ( 5s. kézis.) felszereléssel 4 100 000 Ft-val indul, a dízel változatok kezdőára a gyengébb 2,0 dízellel, 131 lóerős változatban és ami az LS+ felszerelésnél kezdődik, az indulóára pedig 5 250 000 Ft extrák nélkül.
 
ami a kocsiban tetszett (+) és nem tetszett (-)
 
+ masszív külső                                      - autópálya tempónál nagy zaj
+ tágas és világos utastér                        - 3. üléssorban kis fejtér (186cm-magasságnál)
+ plusz gyerek figyelőtükör                      - 7 személynél a kis csomagtér
+ vezetési élmény                                   - hatodik fokozat hiánya
(egy családi kisbuszhoz képest)
+ futómű
+ kényelmes ülések
+ könnyűbeszállás a 3. ülésroba is
+ pontos sebességváltó
 
                                                                                                                                         K. Patrik
 

Skoda Yeti 2.0 CR TDI 4x4 Elegance
 
A hegymászó Skoda
 
Egy új design csomaggal bővült a Yeti opciós kinálata.
 
 
Skoda Yeti-t már  2009-től gyártják és már elérte a modell váltás felét is. Amíg gyártják addig még lesznek különleges csomagok vagy limitált kiadású változatok belle. Ez a skoda első SUV-ja, ami nagyon egyedi megjelenést kapott, volt akit nagyon megfogott ez a forma. A Yeti két részes fényszórója végett volt akik csúnyának tartotta a Yeti-t. De már az új Renault Twingón is ez a megoldás jelent meg. Első ütközőbe még egy ezüst betétet is raktak, ami a nagy off-road terepjárokra  motor védőire emlékeztet. A tesztautón még voltak oldalvédő betétek is. És csak a B oszlop  karosszéria fényű, a többit fekete színben jelenik. A kocsi megjelenése tetszetős főleg a design csomggal még a sportosságot is hangsúlyozza, a fekete felnikkel.
 
 
Az utastérben nagyon jól éreztem magam tágas és jó a kilátás. Elöl és hátul is kb. 10cm még volt a fejemfölött pedig nem tartozok a legalacsonyabb emberek közé (186cm-mel). Az ülések elfogadhatóan tartanak. A hátsóülésorba beülve, sokkal nagyobb lábtérrel és fejtérrel találkozunk, mint amit elvárnánk. Három személy is kényelmesen elférbenne és mind a három hátsó ülés amellett hogy külön állítható, még ISOFIX gyerekülés rendszert is tartalmazza. A hátsóülésorban, ha nincs szükségünk a középső ülésre ki vehetjük és a két szélsőt beljebb tehetjük és így még nagyobb kényelmet kapnak a hátul utazók. A csomagtér meg tényleg nagy ötszemélynek is megfelelő 416 literjével, de ha ez nem lenne elég, akkor lehajthatjuk a második üléssor üléseit és így 1760 literig bővíthetjük. Most már a tárolórekeszekre  is rátérhetünk, amikből bőven van. Kesztyű tartót is szép méretesre tervezték és még örökíró tartót is helyeztek bele, ami jól jön egy céges kocsiban és ezen kívül még a közép konzolon találunk két tárolórekeszt, az egyik a középkonzol tetején van, ahova kulcsot, stb. tehetünk. A másikat a középkonzol alján helyezték el és gumibevonatot is kapott, ez iPod és telefon tárolására is alkalmas, mivel hirtelem gyorsításnál, padlóféknél és kanyarokban sem csúszkálnak össze-vissza. Egy AUX csatlakozót találunk a könyöktámaszba, ami megkönnyíti a kedvenc zenénk halgatását CD használata nélkül.
 
 
A kocsi menetteljesítményei szépek, a 2.0 litere CR TDI 140 lóerős dízel motor, amivel a tesztautó százas sprintje 9,9 másodperc a hatsebességes kézi váltóval, és a  Haldex kuplungos összkerék hajtásával. A gyárilag meg adot 6 literes átlagfogyasztása hihatő, 90 km/órás utazótempónál már 5. fokozatban alacsony fordulaton forog a kétezres dízel a hatodik fokaztban még alacsonyabb, ami szépen csökkenti a fogyasztást. Városban nem a legkönyebb parkolni, de jó a kilátás van belle, a motorházetőt látjuk amiből azért könyebben tudjuk érzékelni hol is van a kocsi eleje. Hosszú távra nagyon kényelmes, családi kocsinak nagyon ajánlom de az ára nem biztos hogy megfelel mindenkinek, az 1.2 TSI alapmotorral is nagyon megfelelő a Yeti.
 
 
Futómű szépen felfogja a kátyús, macskaköves utak rezgéseit. Még a lassító küszöbot is simán veszi a kocsi. De inkább aszfalton fogják használni ezt a kis SUV-t, ami külső méretehiez képest, a belterében jóval nagyobb. A tesztautó felszerelése a legmagasabb volt Elgance és majdnem a legerősebb dízelmotort kapta meg összkerékhajtással. A Yeti kezdőára Active 1.2TSI hatsebességes kézi váltóval és elsőkerék meghajtással 4  875 760 Ft, akciók nélkül. De ha valaki olcsóbban akar hozzájutni, annak ajánlom a tesztautókat. A tesztautó kezdőára 7 427 340Ft, amihez még jön, a design csomag, amit kár, hogy magyarországon nem lehet rendelni. A tesztautó szlovákiában volt. Összességében nagyon jó kocsi, igaz terepképességeit nem tudtam kipróbálni. De családi autónak és céges kocsinak egyaránt megfelel. Már a következő generációt lekapták a kémfotósok, így egy pár év és be is fogják mutatni, szerintem valamelyik autókiállításon.
 
A tesztautó technikai adatai:
Hossza x szélessége x magassága: 4 223 x 1 793 ( visszapillantók nélkül) x 1 691
Tengelytávja: 2 578 mm
Első / hátsó terepszög: 19 fok / 26,7 fok
Csomagtér hengerűrtartalma: 416l / 1760l
Hengerűr tartalma: 1968 cm3
Teljesítménye: 103kW(140 lóerő )/4 200
Forgatónyomatéka: 320Nm/1 750 - 2 500
Emissziós besorolása: Euro5
Csúcssebessége: 190km/óra
Gyorsulása 0-100 km/órára: 9,9 s
Fogyasztása  (gyári adatok) v./o./á.: 7,1/5,3/6,0 liter
CO2-kibocsátása: 157g/km
Saját tömeg: 1 530 kg
Össztömege: 2 075 kg
Max. fékezetlen utánfutó tömege: 700 kg
Max. fékezett utánfutó tömege: 2 000 kg
Fékek:
- elöl: hűtött tárcsafék
- hátul: tárcsafék
Üzemanyag tartály: 60 literes
 
                                                                                                                                                  K. Patrik
 

Skoda Citigo 1.0 75LE Elegance
 
A Városi Skoda
 
Nemrég Skoda bemutatta a legkisebb modeljét a Citigo-t, amit a VW Up! és a Seat Mii-vel közösen fejlesztettek.
 
 
Már Magyarországra is megérkezett Skoda új modellje, a Citigo. Formailag nincs nagy különbség a testvérm modelllekkel. Az új Skoda-t úgy tervezték meg, hogy kicsi legyen, de az utasok kényelmesen elférjenek benne. Ez nagyon is sikerült a testvérmodelljeivel együtt. A kisebb, mint 3,6 m-es hosszának köszönhetően, könnyű manőverezni vele városi forgalomban. A nagy üvegfelületei, nagyon jó kilátást biztosít az utasoknak az A oszlopot vékonyra tervezték, ami nagyon jó, mert nem takar ki olyan nagy teret, mint a többi új autónál és a háromajtósnál, a B oszlop a szokásosnál jóval hátrább került, amitől oldalsósávokban haladó autókat is könnyen észrevehetjük. A kocsihoz 14"-es és 15"-os felniket választhatunk, ezüst, fehér és fekete színben. És az extrák között van a fekete verseny vonal is.
 
 
A beltérben egyszerű műszerfal fogad, a szokásos kezelőszervekkel, és ne felejtsük el a legkisebb fordulatszámmérőt, amit eddig autóban láttam. És a tágas utastár elöl és hátul is. Az én 186 cm-mel simán elfértem hátul is, és még maradt hely a lábtérnél és a fejtérnél. A csomagtere is szép méretes alaphelyzetben csak 251 literes ( kb. egy utazótáska elfér), de 951 literig bővíthetjük a hátsóülések lehajtásával. Az utastérben a hölgyvásárlóknak néhány rekeszt is kialakítottak, pl. a kesztyűtartóba találhatunk örökíróra tartót, szemüveg tartót, ajtókba is találunk tároló rekeszeket, pipere tükröt és néhány pohártartót. Ezenkívűl még technikai újdonságot is kapott a kicsi Skoda, ez a City Safety Drive vészfékező rendszer, ami csökkent a ráfutásos ütközést és a gyalogos gázolást ( 30km/órás sebességig meg állásig fékez a kocsi, felette csak lassít és bessegít a vezetőnek). Menettulajdonságaiban elfogadható a kocsi. Ezzel a kis 1.0 literessel szépen megy, de porgetni kell, hogy mennyen ez a motor. Városi használatra 50km/óránál a 4. fokozatot lehet használni. Dombnak felfelé inkább hármasban használható (50km/óránál) a Citigo. Városon kívül 90km/óránál azért megjön a hangja, de ez még elmegy egy városi cirkálótól.
 
 
Tesztautó a legmagasabb felszerelést kapta meg, amivel így a tesztautó 3 072 680 Ft-ba került, ebbe még benne van az acél szükségpótkerék (16 510Ft), multi média tartó (5 080Ft), navigációs rendszer " Move and Fun" és a Napraforgó sárga fényezés ( 71 120Ft) ezek voltak felárasak a teszt autóban. A Citigo kezdőára 3 ajtóval Active felszereléssel és 1.0 literes 60 lóerős motorral 2 285 280 Ft, az ötajtós felára 113 030 Ft. Ezzel az árral a vetélytársai közül csak a Toyota Aygo-t lehet olcsóbban meg kapni. Szintén 1,0 literes motorrral csak Japán technikával.
 
                                                                                                                                                   K. Patrik
 

Nissan Navara 2.5 D M/T LE
 
A mindenes
 
A 2.generációs Navara is eljutott még hozzánk egy tesztre, mielőtt lecserélik a modellt. Ez egy igazi kemény munkás sportos design-nal.
 
 
Nissan a másodikgenerációs Navara-t kicsit nagyobbra tervezte az elődnél amit még mindig lehet venni NP300 néven. Magasabb, hosszabb és szélesebb lett az elődnél. Elején szép méretes hűtőrácsot kapott krómkerettel és a hozzá passzoló fényszórókkal. A kerékjártatokat kiszélesítették, kisteherautóknál megszokott méretű visszapillantókat kapott a Nissan tervezőitől.
 
Nissan NP300 Pick-up
 
Ami nagyon szép sportos munka gép lett. A kocsiba a beszállás nem a megszokott személyautós, elég magasra ülünk az autóba a kormányt megfogva legegyszerűbb beszálni. Beszállás után, mindjárt nagyon jó kilátással találkozunk, lássuk az egész motorháztetőt és a többi személyautó felett könnyedén átlátunk. A kapcsolók elrendezése megfelelő mindegyik gombot könnyen megtaláljuk a ( klíma, fűtés, stb.). A kormánynak jó fogása van igaz nem egy sportkormány de nagyon jó.
 
 
Kényelmesek az ülései elöl-hátul van benne hely, ami nagyon megfelel egy családi autónak is. Hosszabb utazásra is elmehetünk vele, annyira kényelmes, de a hátsóutasok nem egy luxus autó kényelmét kapják a laprugók végett, aminek köszönhetően 910 kg-os teherbírása van. Vontatható max. tömeg 3000 kg, ami elég egy kisebb Jach-t szállítására is. Hátsóüléssor alá is rakodhatunk, a szerszámokat a hátsó ülés támlák mögé rejtették el. A plató három falán lévő C-prfilú csatornákból álló rendszer fut, ami megkönnyíti a csomagok rögzítését. És a csúsztatható két lap, ami megkönnyíti a nehezebb tárgyak felrakását is a platóra. A tesztautó 2,5 literes dízel motorja 190 lóereje és 450 Nm-re bőven elég ehhez a kocsihoz. Az utobbit már 2000-es fordulattól leadja. Könnyedén viszi a karosszériát és produkálj a szemályautókra jellemző gyorsulási adatot. A tesztautó százassprintje 11,1 másodperc a Nissan mért adata, csúcssebessége pedig 180km/óra, de ezzel a kocsival nem a gyorsulási adat és a csúcssebesség a lényeg, hanem a teherbírása, az utastérmérete és hogy tudja tartani többi kocsival is a tempót. Váltója pontos és nem az a női kocsikra jellemző könnyedséggel rakhatjuk be a fokozatokat, kell egy kis erő hozzá. Első fokozat rövid, amit csak elindulásra használhatunk, utána már a 2. fokozatot kell berakni. 130km/óránál is csendes a kocsi alig hallani a motor hangját, hatodik fokozatban. Meghajtást magunk választhatjuk, hogy hátsókerékhajtással szeretnénk használni, vagy összkerékhajtással. Az utóbbiból két választható funkció van a 4WD HIGH és a 4WD LOW. Ezek közül a HIGH a teljesítményt 50-50 százalékban ossza el az első- és a hátsótengelyek között, a LOW összkerék hajtás az igazi terepre, maximális tapadást biztosít homokos, havas és mély sáros utakon. A tesztautó átlagfogyasztása technikai adataok szerint 8,4 liter 100km-en.
 
 
Tesztautó ehhez a motorhoz kapható legmagasabb felszereléssel volt ellátva, az LE felszereléssel. Ennél magasabb felszerelés már csak a V6, amit csak a 3.0 literes V6-os motorhoz kérhetünk. És nem olyan rég van a rendelhető extrák között az i-Way limitált szériás extra, amit az SE és az LE felszereléshez rendelhetünk 340 000 Ft-os felárért. Tesztautó a felszerelésbe tartózó tartozékokon kívül csak a metálfényezés volt plussz költség. Így a tesztautó mostani árlista szerint 10 295 000 Ft lenne. A tesztautót az iniciál autóházban megtalálják 5 890 000FT+ Áfa az ára. További Pick-up-ok, amik a vetélytársai lehtnek az autópiacon. A Toyota Hilux, a VW Amarok, a Mitsubishi L200, a Mazda BT-50 és a Ford Ranger.
 
                                                                                                                                                 K. Patrik
 

Mazda CX-5 2.0 Skyactiv-G AWD A/T Revolution
 
Jövő technikája az új CX-5-ben
 
Hazai piacra is megérkezett a Mazda legújabb típusa. A CX-5-ös, amiben már a Mazda legújabb fejlesztései találhatók meg. A motorválasztékban is csak a legújabb skyactive motorok találhatók meg, egy benzin és két dízelmotor. A benzin motor választékban egy 2.0 Skyactive-G 160 lóerős motor van a 4x4-es változatokban. De a 4x2-es változatban plusz 5 lóerőt kapunk. A dízel választékban a 2.2. Skyactive-D dízelmotorok közül választhatunk, 150 vagy 175 lóerős változatok közül. A kocsi külső megjelenése a sportot hangsúlyozza ki, a hosszúkás első fényszóróival, a szögletes fekete méhselyt rácsaival. De, hogy mindenki még a gyengénlátók is tudják milyen kocsi jön mögöttük vagy előzte meg, a Mazda szép méretes emblémával látta el a kocsi hűtőrácsát és csomagtér ajtót.
 
 
A szürke védőbetétek megjellenek a kocsi elején, oldalain és hátulján, amik arra utalnak, hogy ha letévednénk az aszfalt útról az erdős, földút sem állítsa meg egykönnyen. A kocsi belsejében a Mazda nagyon jó minőségű anyagokat használt fel, amihez szép design-t adott. Jó kilátás van a kocsiból magasabban ülönk mint egy egyszerű személy autóban (pl. Skoda Octavia, VW Polo, Mazda 6, stb.). A sport kormány jófogású, a kagyló ülések nagyon jól tartanak a helyünkön gyors tempóval való kanyarvételnél is. Nagy a lábtér és a fejtér van a kocsiban.
 
 
Ha nagy csomagtérre van szükségünk, az se gond egy mozdulattal ledönthetjük a hátsó üléseket, így 500 literről több mint 1600 literesre tudjuk bővíteni a csomagteret. Ebben a Karakuri ülésrendszere segít, amit az alapfelszerelésen kívül 40/20/40 arányban dönthetünk síkra. A tesztautó meghajtásáról az új 2.0 literes 160 lóerős benzin motor gondoskodik, ami az eddig gyártott legnagyobb kompressziójú motor, 14:1-es kompressziója van. 1500-as fordulattól már használható nyomatékot produkál a motor. Ehhez az új skyactive drive hatsebességes automata váltót választották. Ez már a következő generációs automatákat képviseli. És ez az automataváltó már simábban és sportosan vált, gyorsan reagál a hirtelen gázadásra és felengedett gázpedálra. D állásban padlogázt nyomunk akkor visszavált a legkisebb fokozatra,amelyikben még azzal a tempóval lehet menni, ha vissza vesszük a gázt akkor pedig a legnagyobb fokozatra vált. De ha szeretnénk saját magunk váltani akkor áthúzzuk a váltókart M állásba az CX-5-ös benn. A fogyásztás csökkentése érdekében a Mazda az új CX-5 súlyát amennyire lehetett alacsonyan tartotta. A motor üzemanyag fogyasztását és CO2-kibocsátását csökkentették. Ezen kívül a karosszéria súlyát is csökkentették, de erősebb lett a nagyszilárdságú acél és a legkorszerűbb kötéseknek köszönhetően. Mazda átlagfogyasztásnak 6,6  litert ad meg 100km-re, de a gyári adatok nagyrészt eltérnek az ujságokban mért adataival kb. 1-2 l-rel is eltérhetnek.
 
 
Százas sprintje 9,6 másodperc, ami megfelelő ehhez az SUV-hoz, a csúcssebessége 186 km/h, amit nem hiszem, hogy kihasználja majd a tulajdonos.  Az összes biztonsági rendszert bele pakolta a Mazda a sávelhagyásra vigyelmeztető rendszertől a holtéfigyelő kameráig. A kocsi kezdőára 2.0 literes 2wd MT Emotion 6 880 000 Ft-tól. De a tesztautó a legjobb felszereléssel volt ellátva és csak a metálfényezést feláras ami benne volt. A kocsi Szlovákiában teszteltem és az ára 32 450Euro, ami magyarországon 9 846 900Ft-ba kerül. Összeségében nagyon jó a kocsi, a váltója a legjobb automaták közé tartozik, amiket eddig kipróbáltam, terpen is elboldogul, vontatás sem okoz gondot neki, benzin motortól meg ne várjuk el hogy 6,6 litert fogyasszon mint amit a Mazda megadott, hiszen ez egy 2.0 literes benzin motoros változat összkerékmeghajtással. Ha ilyen jó az első Skyactive-os Mazda, akkor nagyon jók lesznek a következő modellek is a Mazdától.
 
                                                                                                                                             K. Patrik
 

Mercdedes Benz C220CDI Avantgarde 7G
 
A Mercedes-Benz legfrissebb C-osztályát próbáltam ki. A frissített C-osztály feltünően megfrissült a frissítés előttihez képest, szebb, sportosabb arculatot kapott. Az első fényszóró sarkait felhúzták és lekerekítették, a ködfényszórók helyett nappali menetfényt rendelhetünk hozzá és a tükrök megkapták a V formájú irányjelzőket. A háulján nincs észerevehető változás, csak a hátsó lámpák lettek LED-esek. A tesztautó Avantgarde felszereléssel volt ellátvan ami kifejezetten a sportosságot hangsúlyozza ki.
Elölkényelmesen elfértem benne de a második ülésorban lehetne nagyobb fejtér, lábtérrel megfelelő volt. A kocsiban volt néhány extra a Aventgarde felszerelés mellett, itt van példaul a bőrülés, az első ülésfűtés, Automata csomag ( 7G automata váltóval és tempomattal), stb. A tesztauó 2.2l 150 lóerős és 400Nm-ers nyomatékával a dízel motor és automata 7G váltó igazi sport dízel kocsivá teszi. Nagyon könnyen viszi a kocsit ez motor az automata váltó is nagyon jó, lehet sportosan is menni vele, ha kézel váltogatjuk a fokozatokaztokat akkor igen jól megy a kocsi. Szépen észervétlenül vát az automata váltó és inkább takarékosan megy ha kis gázt adink automata állásban.
Vezetési élményben nagyon sokat ad a kocsi főleg kanyargós úton, szerpentíneken. Szép csendesen jár a motor kb. 2000-es fordulattól jön meg a hangja és megindul, gyorsulását még a félautomata váltó is feljavítja egy-két tized másodpercel. Amúgy a csúcs sebbessége 231 km/h, a fogyásztása papíron 1decivel több mint a kéziváltósé, így az átlag fogyasztása 5,3l/100km.A tesztautó kalcit fehér fényezést kapott a tesztautó, nagyon jól mutat benne a kocsi. Családosoknak nem nagyon ajánlom, mivel nem a legnagyobb a hely benne,a csomagtere csak 475literes, ami a kategóriájában innen nézve hátrány lehet neki.A teszt autó ára kb.12 000 000Ft, a ponots felszerelési adatokat nem tudom.
A képek csak illusztrációk
 
Citroen DS5 Style HDI 160 Aut.
 

Megérkezett Magyarországra is a DS család 3. tagja is. Az új DS5 egy új stílust visz a prémium kategóriába.

 

Külső megjelenése felhívja magára a figyelmet. A testes ötajtós kocsi, amely kupé tetővonalat kapott nagyon jó design-t ad a DS5-nek. A tesztautó Hickory barna metál színt kapott és a Sport felszerelést kapta meg, ami a 3 felszerelési szintből a középeső. Ezen kívül még van az alapfelszerelés Design és a középsőfelszerelés a Style. A tesztautóba még volt néhány extra az alapfelszerlés mellé, itt van a Club barcelet barna bőr (elöl ülés fűtés, elektromos állítással, állítható hosszúságú ülőlap, a vezetőülésen masszázs funkcióval és memória állítással, szőnyeg garnitúrával, valódi fém - sötétszínű - díszíté- sekkel a beltérben)- 490 000Ft, ezen kívűl még a DENON HI-FI rendszer mélysugárzóval volt extrák közül feszerelve (170 000Ft), de a Hybrid változatba nem lehet rendelni a kb.

10cm-rel magasabb csomagtár padló miatt. Beülve a DS5-be olyan érzés mintha helikopterben ülnénk. Ebben még a tetőn is megjelenő gombok és az első üléssorba kettéválasztott üvegtető segít. Kényelemben nincs hiány a gyorsabban bevett kanyarokban is nagyon jól tartanak a Club bracelete barna bőrülések. Elöl-hátul tágas az utastér, a csomagtere nem a legnagyobb (468l VDA szabvány szerint), de aki ilyen kocsit vesz az nemnagyon fogja nézni. Citroentől még a legújabb technológia megoldásokból is kapott, itt van például az új kulcsnélküli indítás a nyitás rendszer, itt az ajtónyitásnál elég a kilincset megsimítani és kinyílnak az ajtók persze ha nálad van a kulcs, aztán meg a statikus kanyarvilágítás ezt nem tudtam kipróbál, stb.  A DS5 motroválasztékában 2 benzin motor, 2 dízel és a dízel hybrid közül választhatunk.

Benzinmotorokból van egy 1.6 THP 156 lóerővel és automata 6 fokozatú váltóval ezt követi a legerősebb benzinmotor az 1.6 THP 200 lóerővel. A dízelmotor választéka is csak 2 motorból a gyengébb egy 1.6-os e-HDI 112 lóerővel  a gyár szerint 4,4 literes átlaggal el lehet menni 100km-t. Amit egy elektronikus félautomata 6 fokozatú váltó segít átadni a kerekere, váltófülekkel is válthatunk.És most a 2.0HDI motor jön amit a tesztautó is megkapott, ennek már 163 lóerő a teljesítménye, amit a hybridnél még egy villanymotor megtoldja 37 lóerővel és 200Nm nyomatékkal. Ehhez a dízel motorhoz választhatunk 6 fokozatú kézi váltót és egy félautomata 6 fokozatú váltót. A hybridhez elektronikus félautomata váltót kapunk amihez váltófulekis járnak.

A tesztautó meghajtásáról egy 2.0HDI dízel motor gondoskodott 163 lóerejével  és 340 Nm-es forgatónyomatékával. A menetteljesítmény jobb is lehetne, ha a tesztautó kézi váltót kapott volna. Automata váltó inkább kényelmet választó embereknek ajánlom. A váltóval D állásban csak az nem tetszett, hogy hirtelen padlógáznál kb. 1-2 másodperc amire reagál a gyorsításra amikor vissza vált a jobb gyorsulás végett, ezenkívül nagyon jó főleg városban. Kézi váltási lehetőség javít rajta valamit. De még így is lassabb a kocsi gyári datok szerint 1,3 másodpercel és többet eszik 1 literrel  mint a kézi váltós. Szépen erőlködés nélkül megindul a DS5 a maga 1510kg-val plusz még a ketszemély kb. 130kg-val.

Megpakolva érdekelne hogy mennyire elég a dízel motor 163 lóereje mivel a megengedett össztömege 2130kg, ami a saját tömegéhez képest plusz 620kg-ot jelent, de aki ilyen kocsit vesz az nem hiszem hogy maximumra lefogja terhelni. Parkolásban segít a tolató radar, ha ez nem lenne elég tolatókamrát is lehet beleszerelni felárért, a Sport felszerlésnél már széria. A Prémium kategóriában nemsok ellenfele akad, a Dízel-Hybrid változatának meg abszolút nincs vetélytársa.

A többi gyártónak  a benzines hybridje van . A Citroenon kívül már csak a 3008-as Peugeot-ba van dízel-Hybrid rendszer. A középkategóriáben ezek a típusok lehetnek az ellen felei: Audi A4, Ford Mondeo, Hyundai i40, Mazda 6, Opel Insignia, Peugeot 508, Renult Laguna,Seat Exeo, Skoda Superb, Toyota Avensis és a VW Passat.

Engem nagyon meg fog ez a formavilág , amit a DS5 megkapott. Mindenkinek meg van a saját véleménye nekem ez.

 

Technikai adatok

Motor: DW10C

Környezetvédelmi besorolás: Euro5

Hengerűrtartalom: 1997 cm3

Feltöltés típusa: változtatható geomatriájú turbófeltöltő

Üzemanyag: dízel

Teljesítmény

Max. teljesítmény: 120kw(163 LE)/3750 ford./p.

Max. forgatónyomaték: 340Nm/ 2000 ford./p.

Végsebesség 212km/h

Gyorsulás 0-100km/h-ra: 10,1s

Sebességváltó (fokozatok száma): Automata (6)

Kormányzás

Rásegítés: elektro-hidraulikus

Kormány fodulat (ütközéstől ütközésig): 2,9

Fordulókor átmérője: 11,2 m

Felföggesztés

Elöl: Pseudo McPherson

Hátul: Független

Fékrendszer

Elöl/hátul: Hűtött tárcsa / tárcsa

ABS/AFU (vészfékrásegítő)/ESP/ASR: széria

Méretek és tömegek

Hossz. x Szél. x Mag.:4530 x 1871 (tükrök nélkül) x 1513 mm

Tengelytáv: 2727 mm

Nyomtáv elöl/ hátul: 1576/1603 mm

Menetkész tömeg vezetővel - vezető nélkül: 1615 - 1540 kg

Hasznos terhelés vezetővel - vezető nélkül: 525 - 600kg

Össztömeg: 2140kg

Megengedett max. guruló össztömeg: 3325kg

Max. vontatható tömeg (fék nélkül): 1200 kg

Max. vonóhorog terhelés: 75kg

Csomagtér mérete (VDA szabvány szerint): 468l

Üzemanyag tartály: 60l

Kerekek

Kerékméret: 19"

Gumiabroncs méretei: 235/40 R19

Fogyasztás

Város: 7,9 l/100km

Országút: 5,1l/100km

Átlag (Vegyes): 4,1l/100km

CO2 kibocsátás: 158g/km

Fogyasztási adatok a gyár által megadottak

Kezdő ára: DESIGN e-HDI 110 MCP6 Airdream: 7 990 000 Ft

A tesztautó: STYLE HDI 160 Aut.:9 760 000Ft extrák nélkül

 

Asztali nézet